Cher - Lock Holmes.

Stiu cine este criminalul.
Da, da, o sa va spun si dumneavoastra dar inainte o sa va acuz rand pe rand, ca apoi sa va apar si sa demonstrez ca desi ati avea toate sansele sa fiti criminalul nu sunteti. Fiecare persoana acuzata va parea chiar vinovata, va parea atat de vinovata incat pentru cateva minute pana la dezmintire, va crede chiar si dumneai ca e vinovata. Asta se va intampla cu fiecare in parte. Evident, ultimul va fi criminalul. Pentru a nu va pierde rabdarea voi trece, daca este necesar, peste cateva persoane , alese aleatoriu . Dintre cei de fapt nevinovati, desigur, ar fi o crima sa trec chiar peste criminal.
Ce?
Aaa, sa incep. Bine, incep , voiam sa va explic inainte.. Trebuie sa va luati toti rolurile in serio - Bine, gata, gata.

In dimineata in care victima a fost descoperita , dumneata Semion Stepanovici , te aflai langa victima. Tineai in mana un pumnal , care, atunci cand s-a confirmat ca este pumnalul cu care victima a fot injunghiata , a devenit cea mai importanta dovada ca nu dumneata esti asasinul. Nu, nu va mirati , oameni buni, ar trebui sa stiti pana acum ca cei ce vi se par cu siguranta asasini, nu sunt, de fapt, asasinii.
Ceea ce ma duce cu gandul la domnisoara Maria Petrovna. Desi domnisoara Petrovna a incercat sa ascunda relatiile sale atat cu victima, cat si cu Semion Stepanovici, desi sangele victimei a fost gasit pe camasa de noapte pe care aceasta incerca sa o arda in mies de noapte sunt ferm convins ca nici domnisoara Maria - pot sa va tutuiesc , nu-i asa? - nu este criminalul. De ce? Nu am nevoie de nicio dovada, stiti doar ca cei despre care descoperim ca ascund multe amanunte incriminatorii nu sunt niciodata criminalii.
Va plictisesc? Imi pare rau, o a ma grabesc. Nu era nici soferul, care furase ceasul de aur , din buzunarul de la piept al victimei, nici fiul bastard al victimei, care in mod bizar a mostenit toata averea tatalui ce nici macar nu era constient de existenta acestul fiu. Cum de ce? Cei care au motive financiare, legaturi problematice de rudenie nu pot fi criminali. Ar fi prea evident.
Am banuit-o deci, pe propria-mi sotie. Nu cunostea victima, nu era nicaieri in apropierea victimei in noaptea crimei, nu exista nici un motiv evident ca ea sa-l omoare, asa ca a trebuit - desi mi-a fost greu- sa accept ca sotia mea este criminalul. Asta pana cand am descoperit ca, Sofia Varava , sotia mea, era in secret amanta victimei si ca isi petrecusera ultima noapte - pentru victima- impreuna. Amantele nu sunt niciodata asasinii.

Asa ca ramane o singura persoana care ar putea fi criminalul. Doamnelor si domnilor, criminalul trebuie sa fiu eu.

No comments: